Dit jaar een gezamenlijke Dodenherdenking in Pijnacker.

Het gemeentebestuur en het Nootdorpse herdenkingscomité hebben voor dit jaar besloten tot een gezamenlijke herdenking in Pijnacker. Reden daarvoor is dat de bouwwerkzaamheden aan het voormalige gemeentehuis in Nootdorp op 4 mei 2016 nog niet zijn afgerond. Dat betekent dat het herdenkingsmonument dit jaar niet bereikbaar en geen waardige omgeving is voor de kranslegging en bloemenhulde. De herdenking start met een programma in de R.K. kerk Joannes de Dooper om 19.00 uur, waarna een stille tocht volgt naar het herdenkingsmonument aan het Emmapark. Om 20.00 uur worden twee minuten stilte in acht genomen en zingen de aanwezigen het Wilhelmus, gevolgd door de kranslegging. Voor belangstellenden uit Nootdorp, die graag de herdenking willen bijwonen en die slecht ter been zijn dan wel geen vervoer hebben, hebben wij de Sponsorbus bereid gevonden om een rit uit te voeren naar de kerk in Pijnacker en vice versa. Mocht u vragen hebben over het bovenstaande, neemt u dan contact op met Anita Monshouwer van de gemeente via e-mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of via telefoonnummer 14015.

Een impressie van het evenement kunt u vinden door hier te klikken.

Vlagprotocol

U kunt naast het deelnemen aan de herdenking in Pijnacker ook herdenken door:
• het halfstok hangen van de Nederlandse vlag (zonder wimpel) van 18.00 uur tot zonsondergang (21.10 uur);
• het respecteren van de twee minuten stilte tussen 20.00 en 20.02 uur;
• het niet organiseren van vermakelijkheden op maandag 4 mei, dan wel hierbij rekening te houden met het bijzondere karakter van de avond;
• muziek en activiteiten te staken tussen 19.45 en 20.15 uur.