Koningsdag (27 april)
Koningsdag in Nootdorp is een veilig feest voor iedereen. Alle festiviteiten worden gehouden bij de speeltuin en rond het water aan het Waterdrieblad, Kievitsbloem en Zonnebloem.
Onze bezoekers (vorig jaar circa 5.000) kunnen genieten van een kinderkleedjesmarkt, massa’s springkussens, wedstrijden, muziekpodia, poppenkast, schminken, waterballen lopen en nog veel meer. Ruim 100 vrijwilligers zijn in touw om dit allemaal te verzorgen. Natuurlijk zullen zij de bezoekers ook voorzien van eten en drinken. De senioren uit Veenhage worden geholpen door een speciaal team rolstoelduwers.
Dit jaar zal een Flyboardteam een aantal spectaculaire demonstraties geven op de vijver.

Dodenherdenking (4 mei)

Op 4 mei zal ook in Nootdorp de dodenherdenking plaatsvinden.
Om 19.15 uur is er in de NH Kerk aan de Dorpsstraat een sfeervolle, eenvoudige plechtigheid.
Tijdens deze plechtigheid zullen muziekstukken gespeeld en gezongen worden en diverse teksten worden voorgedragen.
Om 19.45 uur volgt een korte wandeling naar het monument naast het Oude Raadhuis, waarna een kort optreden van de Harmonie Nootdorp volgt, gevolgt door de kranslegging en een minuut stilte.
Na de kranslegging is er mogelijkheid om zelf bloemen neer te leggen.

Jaarmarkt (7 juli)

De OVN verzorgt namens de winkeliersvereniging van de Parade een jaarmarkt waar lokale winkeliers en anderen overdag een kraam of standplaats kunnen huren. De markt wordt aangekleed met optredens van straatartiesten en er zijn gezellige eet- en drinkkraampjes. Wilt u een kraam huren? Dat kan dan via de pagina Jaarmarkt .

Kermisweek (di 7 augustus - zo 12 augustus)
De Kermisweek wordt deels door de Oranjevereniging Nootdorp georganiseerd en deels door derden. Deze website zal ook alle belangrijke informatie over de Kermisweekevenementen tonen.

Opening Kermisweek en Ponybrunch (di 7 augustus)
De opening van de Kermisweek vindt traditiegetrouw plaats in de Parade met de Ponybrunch. Een gebruik dat nog stamt uit het roemrijke draversverleden van Nootdorp.

Kortebaandraverij (di 7 augustus)
Een uniek evenement waarvoor tijdelijk de invalsweg (De Poort) wordt aangepast en gebruikt voor een heuse kortebaandraverij zoals dat vroeger ook gebeurde bij Het Witte Paard.

Viswedstrijd (wo 8 augustus)
Ieder kind tot circa 12 jaar kan meedoen aan deze wedstrijd en iedereen heeft prijs. We zien vooral veel (groot)ouders met hun (klein)kinderen aan de kant zitten te vissen. Circa 100 kinderen en aanhang worden verzorgd met een drankje en wat lekkers.

Spellenmiddag (woe 8 augustus)
In samenwerking met Triodus Kinderopvang  en de Oranjevereniging  Nootdorp hebben we dit jaar een nieuw evenement op de agenda kunnen zetten. Een spellenmiddag voor alle basisschoolkinderen (4 - 12 jaar)  uit Nootdorp en omstreken. De locatie is op het terrein van SV Nootdorp, bij slecht weer gaan we de sporthal in.

Zomerterras (woe 8 augustus)
Dit jaar wordt los van de Jaarmarkt ’s avonds in de Parade het Zomerterras georganiseerd. Het Zomerterras valt dit jaar dus weer samen met het darten. Binnen een veilige omgeving is er live podiummuziek onder het genot van een wijntje of een biertje. Het is er altijd gezellig druk.

Darttoernooi (woe 8 augustus)
Voor de sportievelingen onder ons wordt op deze avond een darttoernooi georganiseerd op het Kermisterrein aan de Dobbeplas. Het officieuze Nootdorpse dartkampioenschap.

Viswedstrijd (wo 8 augustus)

Spelletjesmiddag (vrij 10 augustus)
Voor ca. 250 kinderen tussen de 5 en de 12 jaar worden er spelletjes georganiseerd als kanovaren (wedstrijd), buikschuiven en een extra spel. Iedereen krijgt weer wat te eten en te drinken en er vallen prijzen te verdienen op de speelweide aan het Waterdrieblad.

Spelletjesochtend (zat 11 augustus)
Voor ruim 200 kinderen tussen de 2 en de 10 jaar worden er spelletjes georganiseerd als ballen gooien, vissen vangen, beeldjes schilderen, schminken, cavia’s en konijnen aaien, springkussens, etc. Voor de ouders is er een gezellig hapje en drankje en er wordt er goed op hun kinderen gepast. Natuurlijk kun je ook weer komkommer sorteren en bloemschikken. Dit alles vindt plaats bij de Dobbeplas.

Beach volleybal (zat 11 augustus)
Op het mooie strand van de Dobbeplas wordt voor bedrijventeams in de middag een gezellig volleybaltoernooi georganiseerd met een lekker drankje en na afloop een heerlijke BBQ. Er nemen ca. 150 sporters aan deel.

Vuurwerk (zat 11 augustus)
Op zaterdagavond wordt een fraai vuurwerk afgeschoten op de Dobbeplas.

Slotfeest Kermisweek (zo 12 augustus)
Het einde van de Kermisweek vindt altijd plaats op het kermisterrein aan de Dobbeplas. Het programma is nog niet bekend.

Nootpop (9 september)
Het festival biedt gratis gevarieerde muziek aan voor de liefhebber van 15 jaar en (veel) ouder. Er is een hapje en een drankje en er is een springkussen voor de kleinere kinderen.
We verwachten dit jaar tussen de 800 en de 1.000 bezoekers op de Dominee C. Spoorlaan achter het Raadhuis. De muziek bestaat uit lokale talentvolle artiesten, bandjes en DJ’s in combinatie met één of twee grote bands.

Tijdens Nootpop vindt ook de trekking plaats van de donateurkaartenloterij.