Er zijn regels waaraan iedereen zich dient te houden t.b.v. bar- en eetactiviteiten van de OVN. De inkomsten en organisatie van Koningsdag zijn voor de OVN belangrijk.
Alleen als dit volgens de regels gebeurt, kunnen we festiviteiten blijven organiseren op het huidige hoge niveau. Spreek elkaar aan als het nodig is.

• Géén alcohol onder de 18 jaar.
    Er wordt geen alcohol geschonken aan mensen zonder het juist polsbandje. Geen polsbandje, geen alcohol!
  • Het verstrekken van een polsbandje gebeurt door een beveiliger of muntverkoper. Bij twijfel zal worden gevraagd naar legitimatie.
  • OVN-festiviteiten schenken geen `sterke’ drank m.u.v. het traditionele Oranjebitter tijdens Koningsdag. Verstrekking alleen aan de doelgroepen.
  • Geen alcohol verstrekken aan dronken personen.
  • Geen zelf meegebrachte alcohol nuttigen op het evenementterrein.
  • Geen personen toelaten op het evenementterrein die dronken zijn of onder invloed van drugs.
  • Het gebruik van drugs is niet toegestaan op het evenementterrein.
  • De OVN wil niet dat gedurende de diensttijd alcohol wordt genuttigd door de vrijwilligers.
  • Geen alcohol verstrekken als dit leidt tot verstoring van de openbare orde, veiligheid of zedelijkheid.
  • Achter de bar en eetkraam staan alleen de mensen die dienst hebben volgens het `rooster ’.
  • De minimum leeftijd achter de bar is 18 jaar.
  • Andere mensen achter de bar of eetkraam alleen met toestemming van Wilco Vieveen (bar), Ton Voorham (zoet) of Kees Smeele (hartig).

• Consumpties worden met OVN-muntjes afgerekend. Dit geldt ook voor de vrijwilligers.
  • Vrijwilligers krijgen OVN muntjes voor drankjes en eten gerelateerd aan de lengte van de diensten. De achtergrond is dat de OVN meer zicht wil krijgen op consumptie en inkoop. Hiervoor is een goede administratie nodig.
  • Ook bar- en eetkraamvrijwilligers betalen om deze administratieve reden zijn/haar consumpties met muntjes.
  • Het is niet toegestaan kosteloos consumpties aan derden te verstrekken.
  • De schenktijden van de (alcoholische) dranken voor de OVN festiviteiten zijn bekend en zichtbaar opgehangen in de bar en eetkramen.

• U weet waar zich de EHBO bevindt.

• Vrijwilligers die voor het eerst bardienst draaien, kunnen met hun vragen terecht bij de dienstdoende barcoördinator of OVN bestuursleden.
    Alle bar- en eetvrijwilligers hebben dit reglement gekregen.
  • Wij gaan ervan uit dat deze informatie duidelijk is m.b.t. de organisatie van de bar- en eetdiensten van de OVN activiteiten.
    Heb je vragen, opmerkingen en/of ideeën dan horen wij die graag via bijvoorbeeld een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

De werkzaamheden van de bar- en eetdienst zijn:

1. Consumpties verstrekken;
  2. Alle consumpties keurig afrekenen met muntjes;
  3. De muntjes direct in de daarvoor bestemde emmers stoppen.
    Er is een bijvoorbeeld een emmer voor hamburger inkomsten en een andere voor hot dogs;
  4. Bar, eetkraam, tafels en stoelen regelmatig leeghalen en/of schoonmaken.