DODENHERDENKING NOOTDORP

Op donderdag 4 mei vindt de jaarlijkse dodenherdenking plaats.

In Nootdorp word de herdenkingsdienst gehouden bij het monument in de Dorpsstraat.

Tijdens de jaarlijkse herdenking herdenken we de Nederlandse slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog en allen die zijn omgekomen in oorlogssituaties en bij vredesmissies na de Tweede Wereldoorlog.

Programma in Nootdorp
Om 19.15 uur is er in de NH Kerk aan de Dorpsstraat een sfeervolle, eenvoudige plechtigheid.
Tijdens deze plechtigheid zullen muziekstukken gespeeld en gezongen worden.
Diverse teksten worden voorgedragen door o.a. een lid van het college.
Om 19.45 uur volgt een korte wandeling naar het monument naast het Raadhuis.
Scouting Nootdorp reikt bloemen uit die belangstellenden bij het monument kunnen neerleggen.
De Harmonie Nootdorp brengt een aantal muziekstukken ten gehore waarbij een lid van het college namens het bestuur van de Gemeente Pijnacker-Nootdorp een krans legt.
Vervolgens legt het bestuur van de Oranjevereniging een krans.
Om 20.00 uur worden de twee minuten stilte in acht genomen waarna aanwezigen het Wilhelmus zingen.
Daarna kunnen de belangstellenden hun bloemen neerleggen bij het monument.

Hoe kunt u herdenken?
- Het halfstok hangen van de Nederlandse vlag (zonder wimpel) van 18.00 uur tot zonsondergang (21.10 uur)
- Het respecteren van de twee minuten stilte tussen 20.00 en 20.02 uur
- Het niet organiseren van vermakelijkheden op zondag 4 mei, dan wel hierbij rekening te houden met het Muziek en activiteiten te staken tussen 19.45 en 20.15 uur

U bent van harte welkom op 4 Mei tijdens de herdenkingsdienst in de Dorpsstraat in Nootdorp.