Dartskampioenschap 2024 - woensdag 7 augustus

Op woensdagavond 7 augustus organiseert de Oranjevereniging Nootdorp het Nootdorps dartskampioenschap in de grote tent op het feestterrein aan de Dobbeplas.

Vanaf 19.00 uur (aanwezig zijn om 18.30 uur) tot ca. 0.00 uur zullen de pijltjeswerpers hun krachten meten.

De spelvorm is 501, waarbij we steeds de ‘best of 3’ zullen spelen. Ook dit jaar zijn er weer leuke prijzen te winnen.
Drie voor de winnaarspoule, drie voor de verliezerspoule, één voor de hoogste score en één voor de hoogste finish.

Wie gaat er dit jaar met de eer strijken? Wie wordt de opvolger van Benjamin van Erven, onze huidige kampioen?

De inschrijving zal later dit jaar worden geopend, uitsluitend voor nootdorpse inwoners of leden van nootdorpse dartverenigingen.

Adres van het kermisterrein

Het adres van het kermisterrein is op de schaatsbaan aan de Oudeweg (huisnummer Schaatsclub 74), Nootdorp.
Locatie in Google Maps Kermisterrein Nootdorp

VERSLAG DARTSKAMPIOENSCHAP 2023

Benjamin van Erven prolongeert Nootdorpse darttitel

Afgelopen woensdagavond is Benjamin van Erven opnieuw de Nootdorpse dartkampioen geworden. Met een sterk deelnemersveld werd in de grote tent op het kermisterrein aan de Dobbeplas gestreden om de felbegeerde titel. Even na zeven werden de eerste pijlen gegooid en even voor twaalf was de nieuwe Dartkampioen bekend.

Na het aanmelden werd de 53 deelnemers ingedeeld in 13 poules en de eerste pijlen werden in het bord geprikt om de eerste schifting te maken voor de winnaars- en verliezersronde. Opvallend was dat dit jaar veel debutanten zich hadden aangemeld om mee te dingen naar de titel Nootdorps Kampioen. Al snel werden de eerste maximale scores doorgegeven en een hoge finish genoteerd.

Na de poule wedstrijden begonnen de knock-out wedstrijden en werden sommige darters al snel een illusie armer als de volgende ronde niet gehaald werd en was voor hen het toernooi ten einde. Naar mate het toernooi vordert worden de wedstrijden spannender en spannender.

De finale van de verliezersronde ging tussen Rinus Weijgertse en Ton Bolleboom waarbij Bolleboom de eer aan Weijgertse moest laten. De wedstrijd om de 3e/4e plaats ging tussen Richard Hooijdonk en Levi Lansbergen waarbij laatst genoemde de derde plaats pakte.

In de finale van de winnaarsronde nam debutant Max Timmers het op tegen regerend kampioen Benjamin van Erven waarin van Erven zijn titels van 2016 en 2022 prolongeerde. De strijd om de 3e/4e plaats ging tussen Ricky de Vos en Danny van der Meer waarin de Vos de derde plaats pakte.