Dartskampioenschap 2019

Op woensdagavond 7 augustus organiseert de Oranjevereniging Nootdorp voor de 18e maal het Nootdorps dartskampioenschap in de grote tent op het feestterrein.
Vanaf 19.00 uur (aanwezig zijn om 18.30 uur) tot ca. 0.00 uur zullen de pijltjeswerpers hun krachten meten.

De spelvorm is 501, waarbij we steeds de ‘best of 3’ zullen spelen. Ook dit jaar zijn er weer leuke prijzen te winnen. Drie voor de winnaarspoule, drie voor de verliezerspoule, één voor de hoogste score en één voor de hoogste finish. Wie gaat er dit jaar met de eer strijken? Wie wordt de opvolger van Laurens van Putten, onze huidige kampioen.

Deelname aan het toernooi is mogelijk voor iedereen uit onze gemeente vanaf 16 jaar.
De inschrijfkosten bedragen € 5,00.
Schrijf je snel in via deze pagina (klik hier).  Het aantal deelnemers is beperkt. Indien wij twijfelen over de leeftijd, kunnen wij om een legitimatie vragen.

Verslag Dartkampioenschap 2018

Laurens van Putten Nootdorps dartkampioen 2018

Op woensdagavond 8 augustus is Laurens van Putten Nootdorps Dartkampioen 2018 geworden. In de grote tent op het Kermisterrein aan de Dobbeplas werd door 39 darters gestreden om de felbegeerde titel. Even na zeven werden de eerste darts gegooid en rond de klok van elf was de nieuwe Dartkampioen bekend.

Eerst werden alle darters ingedeeld in poules en de nummers 1 en 2 plaatsten zich voor de winnaarsronde en de overige plaatsen zich voor de verliezersronde. In de winnaars- en verliezers ronde was verder het knock-out systeem. Als er soms een goede score of finish gegooid werd lieten de darters, net zoals op televisie, van zich spreken in woord en gebaar. Als er een belangrijke finish werd gemist was de teleurstelling groot.

De finale van de winnaarsronde leek in eerste instantie een walk-over te worden voor Laurens van Putten, al snel kwam hij op een 4-0 voorsprong bij een best-of-9, maar tegenstander Stefan Peschel kwam als een oude dieseltrein op gang en kwam in een spannende partij terug tot 4-3 maar toen trok van Putten toch aan het langste eind en gooide de achtste leg uit en won zodoende met 5-3. In de finale van de verliezersronde stonden twee eerdere kampioenen tegen elkaar Henk Logger (2015) en Ferry Pronk (2008) maakte er ook een spannende partij van maar Logger was met 4-2 sterker dan Pronk die voor de tweede keer op rij verwezen werd naar de tweede plaats van de verliezersronde.