Kortebaan Draverij 2019

De Kortebaandraverij en pony brunch worden tijdens de Nootdorpse kermis week georganiseerd door Stichting Korte Baan Nootdorp.

De traditionele kortebaandraverij om de Zilveren Zweep bijt op dinsdag 6 augustus 2017 het spits af van de Nootdorpse Kermisweek . De Poort, de weg naast sportpark ’s-Gravenhout, wordt voor één dag omgebouwd tot een echte drafbaan met horeca, totalisator, een tent voor het publiek en één voor de genodigden. Ook zijn er attracties voor de jeugd. Dit voor Nootdorp unieke gebeuren, mag u niet missen. De Stichting Kortebaan Nootdorp verzorgt dit jaar voor de 24e keer op rij de Nootdorpse kortebaanwedstrijden. Een evenement dat omlijst is met activiteiten voor publiek en kinderen.
Het hippisch programma ziet er als volgt uit:

• Van 10.30 tot 12.00 uur : Ponybrunch | In de Parade
  • Van 13.00 uur tot 17.00 uur : Kortebaandraverij | Bij de Poort
  • Op het parkeerterrein van sportpark ’s-Gravenhout : Jeugdattracties
  • Om 17.30 uur : finale kortebaandraverij, aansluitend de huldiging | Bij de Poort

Ponybrunch

Het programma begint om 10.30 uur in winkelcentrum Parade Nootdorp met de ponybrunch. De pony’s en de kinderen worden aan u voorgesteld, waarna de viervoetertjes aan tafel worden uitgenodigd. Alle deelnemers ontvangen een presentje en voor de mooiste combinaties zijn er leuke prijzen. De jeugdige toeschouwers krijgen een traktatie.

Kortebaandraverij

‘Op uw plaatsen, één, twee, drie, af’. Eén dag per jaar schalt dit signaal uit de speakers in Nootdorp. Daarmee gaan de paarden van start tijdens de jaarlijkse kortebaandraverij. Een boeiend spektakel voor jong en oud. Het parcours heeft een lengte van circa 300 meter. De dravers gaan vanuit bijna stilstand in vliegende vaart van start en bereiken een snelheid van ruim vijftig kilometer per uur. In een knock-out systeem draven in iedere rit twee paarden om het hardst naar de finish. Twee keer moet van de tegenstander worden gewonnen om door te gaan naar de volgende omloop, waarin een nieuwe opponent wacht. Uiteindelijk wacht de alles beslissende zinderende finale. De winnende pikeur is kampioen voor één jaar  en ontvangt de felbegeerde schitterende Zilveren Zweep. Een spektakel dat u niet mag missen!

Een gokje wagen bij de totalisator

Vanzelfsprekend is het leuk een gokje te wagen. Welk paard of welke rijder gaat winnen. En met winscore kan worden voorspeld bij de officiële totalisator welke paarden doorgaan naar de volgende omloop. Of waag eens een kans via de aantrekkelijke spelsoorten: winnend, plaats, duo, trio en kwartet. Meer informatie over de spelmogelijkheden kunt u vinden in de infostand op de kortebaan en voor de totalisatorloketten.

Jeugdattracties

Ook aan de jongsten is gedacht. Het parkeerterrein van sportpark ’s-Gravenhout is omgetoverd tot een waar kinderland met luchtkussens, kindermolen en schminken. En natuurlijk ontbreken op deze dag de pony’s niet. Onder deskundige begeleiding van Hippisch Centrum Nootdorp kan ‘onze toekomst’ zelf beleven hoe het voelt om een echte ruiter te zijn. De toegang tot het gehele sportieve gezellige én spannende paardengebeuren als ook het wedstrijdprogrammablad zijn geheel gratis!