Kortebaan Draverij 2019 - Dinsdag 6 augustus

De Kortebaandraverij en ponybrunch op dinsdag 6 augustus worden tijdens de Nootdorpse kermis week georganiseerd door Stichting Korte Baan Nootdorp.

Ponybrunch
Het programma begint om 10.30 uur in Winkelcentrum Parade Nootdorp met de ponybrunch.
De pony's en de kinderen zijn feestelijk uitgedost en worden aan u voorgesteld, waarna de viervoetertjes aan tafel worden uitgenodigd.
Alle deelnemers ontvangen een presentje en voor de mooiste combinaties zijn er leuke prijzen.
Alle aanwezige kinderen krijgen een traktatie.

Kortebaandraverij Nootdorp 6 augustus 2019.
De traditionele Kortebaandraverij om de Zilveren Zweep is op dinsdag 6 augustus 2019 en vormt de start van de Nootdorpse Kermisweek.
De Poort, de weg met aan de ene zijde het bedrijventerrein Oost-Ambacht en aan de andere zijde het Sportpark ’s-Gravenhof wordt voor één dag omgebouwd tot een drafbaan met horeca en totalisator.
De Stichting Kortebaan Nootdorp verzorgt dit jaar voor de 24e keer op rij de Nootdorpse kortebaanwedstrijden en zet daarmee de geschiedenis van de drafsport sinds 1792 in Nootdorp voort.
Een evenement dat omlijst is met activiteiten voor volwassenen en kinderen en dat al jaren op een grote publieke belangstelling mag rekenen.

Het hippisch programma op dinsdag 6 augustus 2019 ziet er als volgt uit:

• Van 10.30 tot 12.00 uur in Winkelcentrum Parade de Ponybrunch
  • Vanaf 15.00 uur bij de Poort Kortebaandraverij
  • Van 15.00 tot 19.30 uur op het parkeerterrein van Sportpark ’s-Gravenhof jeugdattracties
  • Om 19.30 uur bij de Poort Finale Kortebaandraverij, aansluitend de huldiging van de winnaar met als ereprijs de Zilveren Zweep

Een gokje wagen bij de totalisator
Vanzelfsprekend is het leuk een gokje te wagen. Welk paard of welke rijder gaat winnen. En met winscore kan worden voorspeld bij de officiële totalisator welke paarden doorgaan naar de volgende omloop. Of waag eens een kans via de aantrekkelijke spelsoorten: winnend, plaats, duo, trio en kwartet.
Meer informatie over de spelmogelijkheden kunt u vinden in de infostand op de kortebaan en voor de totalisatorloketten. De toegang tot het gehele sportieve gezellige én spannende paardengebeuren en ook het wedstrijdprogrammablad zijn geheel gratis!

Jeugdattracties
Ook aan de jongsten is gedacht. Het parkeerterrein van sportpark ’s-Gravenhout is omgetoverd tot een waar kinderland met luchtkussens, kindermolen en schminken. En natuurlijk ontbreken op deze dag de pony’s niet. Onder deskundige begeleiding van Hippisch Centrum Nootdorp kan ‘onze toekomst’ zelf beleven hoe het voelt om een echte ruiter te zijn. De toegang tot het gehele sportieve gezellige én spannende paardengebeuren als ook het wedstrijdprogrammablad zijn geheel gratis!

Kijk voor het laatste nieuws en informatie op de site van: www.kortebaannootdorp.nl