Activiteiten in de grote tent bij de Dobbeplas

Spellen, komkommers sorteren, bloemschikken, pannenkoeken eten

De Oranjevereniging organiseert samen met de Tuinbouwstudieclub een leuke ochtend vol spellen. Zo kunt u oud-hollandse spelletjes spelen, een bloemstukje maken, komkommers sorteren, pannenkoeken eten en de mooie pentekeningen van Jan van der Sman bezichtigen.

In en rond de grote tent op het kermisterrein (normaal de Schaatsbaan bij de Dobbeplas) kunt u alle activiteiten vinden.

Spellenconcours

De kinderen (2-12) jaar kunnen hun stempelkaart volmaken bij het spellencircus. Om 10.15 uur beginnen de activiteiten, waarna u met het hele gezin kunt genieten van dit alles tot 12.30 uur.

Oud-Hollandse spelen die nooit gaan vervelen. Bij de ingang van de grote tent kunnen de kinderen zich bij de tafel van Oranjevereniging Nootdorp melden voor een stempelkaart met 9 vakjes. Er zijn 12 spellen en na deelname van ieder spel wordt de kaart afgetekend. Als ze het parcours volbracht hebben (minimaal 9), krijgen ze bij inleveren van de stempelkaart een leuk cadeautje. De deelname is ook hier gratis. De samenstelling van de spellen is ieder jaar weer anders.
Met dank aan Peter van der Helm, de man met twee rechterhanden.

Pannenkoeken eten

De pannenkoeken van de Nootdorpse Oranjevereniging zijn worden u gratis aangeboden en geef toe, dat hoort u toch niet vaak.
Daarom meldt u zich op zaterdagochtend tussen 10.00 en 12.30 uur natuurlijk ook bij onze vrijwilligers die klaarstaan om honderden pannenkoeken te bakken.
We zijn niet te missen naast de tenten van Het Witte Paard op het Dobbeplasterrein.

Komkommer sorteerwedstrijd

Eén geven ze er weg, de dames en heren van de Tuinbouwstudieclub. Eén komkommer.
En dan niet de komkommer zelf, maar het gewicht.
En u mag even voelen hoe dat voelt, een komkommer met dat specifieke gewicht.
En daarna liggen er nog 39 klaar om stuk voor stuk door u op het juiste gewicht te worden geschat.

Bloemschikken

Liefhebbers kunnen een bakje met oase kopen voor € 2,50 en een bloemstukje maken.
U kunt het stukje ter beoordeling bij de organisatie aanbieden.
De kinderen kunnen apart hun creatie laten beoordelen. Doe mee en maak kans op één van de vele prijzen.
Ook hier is een mooie wisselbeker te winnen voor het mooiste bloemstuk gekozen door een jury.

Pentekeningen raden

Jan van der Sman zal dit jaar weer aanwezig zijn in de grote tent met een 16 tal pentekeningen. Om ze te aanschouwen is al een motief om mee te doen aan dit leuke spel.
Het is dit jaar de bedoeling dat u raadt hoeveel schoorstenen er staan op de tekeningen die u voor u ziet liggen.
Wij wensen u veel puzzelplezier. En uiteraard krijgt de winnaar een mooie pentekening.
Jan van der Sman verwacht u vanaf 10.00uur bij hem aan zijn kraam op het kermisterrein.

De activiteiten van Oranjevereniging Nootdorp worden mogelijk gemaakt door de verkoop van donateurkaarten.