Activiteiten in de grote tent op het Kermisterrein bij de Dobbeplas

Spellen, komkommers sorteren, bloemschikken, pannenkoeken eten

De Oranjevereniging organiseert samen met de Tuinbouwstudieclub een leuke ochtend vol spellen. Zo kunt u oud-hollandse spelletjes spelen, een bloemstukje maken, komkommers sorteren,
pannenkoeken eten en foto's van Jan van der Sman bezichtigen.

In en rond de grote tent op het kermisterrein (normaal de Schaatsbaan bij de Dobbeplas) kunt u alle activiteiten vinden.

Om 10.15 uur beginnen de activiteiten, waarna u met het hele gezin kunt genieten van dit alles tot 12.30 uur.

Gratis activiteiten en Donateurkaarten

De activiteiten zijn gratis en worden mogelijk gemaakt door de verkoop van donateurkaarten.
Deze kaarten zijn nog te koop tijdens deze ochtend en maken zelfs nog het winnen van een prijs mogelijk.
Dus als u de gratis activiteiten waardeert, koop dan nog één (of meerdere) donateurkaart(en).

MG 0008a

Spellenconcours

In de grote tent staan een groot aantal spellen opgesteld, waarmee de kinderen (2-12 jaar) onder begeleiding zich kunnen vermaken.
Bij de ingang van de grote tent kunnen de kinderen zich bij de tafel van Oranjevereniging Nootdorp melden voor een stempelkaart met 9 vakjes.
Na deelname van elk spel wordt op de kaart afgetekend.
Als ze het parcours volbracht hebben (minimaal 9), krijgen ze bij inleveren van de stempelkaart een leuk cadeautje.
De deelname is ook hier gratis.
De samenstelling van de spellen is ieder jaar weer anders. Met dank aan Peter van der Helm, de man met twee rechterhanden.

MG 0035a

Pannenkoeken eten

De pannenkoeken van de Nootdorpse Oranjevereniging worden u gratis aangeboden en geef toe, dat hoort u toch niet vaak.
Daarom meldt u zich op zaterdagochtend tussen 10.00 en 12.30 uur natuurlijk ook bij onze vrijwilligers die klaarstaan om honderden pannenkoeken te bakken.
We zijn niet te missen naast de ingang van de grote tent op het kermisterrein bij de Dobbeplas.

Komkommer sorteerwedstrijd

Eén geven ze er weg, de dames en heren van de Tuinbouwstudieclub. Eén komkommer.
En dan niet de komkommer zelf, maar het gewicht.
En u mag even voelen hoe dat voelt, een komkommer met dat specifieke gewicht.
En daarna liggen er nog 39 klaar om stuk voor stuk door u op het juiste gewicht te worden geschat.

MG 0042a

Bloemschikken

Liefhebbers kunnen een bakje met oase kopen voor € 2,50 en een bloemstukje maken.
U kunt het stukje ter beoordeling bij de organisatie aanbieden.
De kinderen kunnen apart hun creatie laten beoordelen. Doe mee en maak kans op één van de vele prijzen.
Ook hier is een mooie wisselbeker te winnen voor het mooiste bloemstuk gekozen door een jury.

Fotoquiz van Jan van der Sman

Jan zal dit jaar weer aanwezig zijn in de grote tent met een 16 tal foto's, door hem gemaakt in Nootdorp.
Het is dit jaar de bedoeling dat u raadt waar deze foto is gemaakt.
Wij wensen u veel puzzelplezier. En uiteraard krijgt de winnaar een mooie pentekening.
Jan van der Sman verwacht u vanaf 10.00 uur bij hem aan zijn kraam op het kermisterrein.

Locatie van het Kermisterrein

Het adres van het Kermisterrein is aan de Oudeweg achter de Molen Windlust.
In verband met beperkte mogelijkheden om de auto te parkeren raden wij u aan om met de fiets of lopend te komen.

Voor gebruikers van Google Maps is de locatie : https://maps.app.goo.gl/dPXxt2Q95zdV4uVu6