Op woensdag 8 augustus is er door de Nootdorpse jeugd weer fanatiek gevist. Gelukkig hadden we dit jaar prima weer en konden de paraplu’s en regenjassen thuis blijven. Vanaf 7 uur waren de vrijwilligers alweer in de weer om de nodige voorbereidingen te treffen.

De eerste vissers liepen om 08.15 uur alweer langs de waterkant om een goede stek uit te kiezen en konden niet wachten met inschrijven. Vanaf 09.00 uur inschrijven zodat we om 09.30 uur konden beginnen met de “wedstrijd”. Dit jaar hadden 42 kinderen zich ingeschreven.

Na het startsignaal werden de eerste vissen alweer snel gevangen. Het is leuk om te zien dat iedereen zo fanatiek en geconcentreerd begint en op deze wijze probeert hun prestaties van eerdere jaargangen probeert te verbeteren. Vanaf 10.30 uur was het weer tijd voor een drankje en een snoepje . Dat het voor veel deelnemers moeilijk is om zich te blijven concentreren tot het einde is aan de waterkant goed te zien. Vlak voor het einde van de wedstrijd zie je dat de vissers wat ouder zijn geworden en dat de kinderen aan het spelen zijn. Uiteindelijk maakt iedereen de twee uur vol en is het tijd voor de prijsuitreiking. Dit jaar was er wederom voor iedereen prijs. Een geslaagde ochtend  met veel tevreden gezichten.

Namens de organisatie wil ik nog wel onze sponsoren bedanken. De sponsoren maken het mogelijk dat iedereen is voorzien van voer en maden, een snoepje en een drankje en prijs voor iedereen. De sponsoren waren dit jaar:

DEJA Bouwadviseur B.V. – Verbakel Vuurwerk – Ruitenburg Adviseurs en Accountants en Hengelsport Zoetermeer.

Vrijwilligers, sponsoren en deelnemers bedankt voor de gezellig ochtend en hopelijk tot volgend jaar.

Uitslag van het jeugdvissen 2018

4-6 jaar: